Audyt SEO sklepów

usabilityRola profesjonalnego audytu wzrasta wraz z rozwojem branży e-commerce. Pojawiają się nowe sklepy internetowe oferujące substytutu swoich produktów, czego skutkiem jest rosnąca konkurencja i coraz bardziej zacięta walka o wysokie pozycje w wyszukiwarkach. Potencjalny klient korzystający z dobrodziejstwa internetu jest natomiast coraz bardziej niecierpliwy i leniwy. To dwie cechy, które decydują o jego zachowaniu w Sieci. Wpisując zapytanie do wyszukiwarki, oczekuje w ułamku sekundy właściwej odpowiedzi. Jeśli nie znajduje jej wśród pierwszych 10-20 wyników, zmienia zapytanie.

To zachowanie wymusza na właścicielach sklepów i współpracujących z nimi specjalistach poszukiwanie sposobów na dotarcie z jak największą ilością słów kluczowych na wysokie pozycje. Tylko w ten sposób można liczyć na ruch, który musi być zawężony, aby był pożyteczny. Zanim przejdziemy do pozycjonowania, konieczna jest optymalizacja sklepu czy strony internetowej. Wydawać by się mogło, że wystarczy spełnić wymagania zawarte we wskazówkach Google dla webmasterów firmy.

Nic bardziej mylnego

Audyt SEO sklepu może ujawnić niedociągnięcia uniemożliwiające osiągnięcie satysfakcjonującego ruchu z wyszukiwarek. Pierwszymi czynnikami, które powinny zostać wzięte pod uwagę są: prędkość wczytywania się poszczególnych podstron sklepu oraz poprawność wyświetlania się na różnych urządzeniach i przeglądarkach. Do tego zagadnienia należy również RWD (Responsive Web Design), czyli responsywność strony.
Kolejnym etapem jest przyjrzenie się kwestii opisów kategorii i produktów w sklepie. Niestety wielu właścicieli sklepów zapomina nie tylko o tym, że teksty te powinny być użyteczne zrówno dla internautów jak i robotów, ale wręcz o tym, że powinny one być. Często brak wiedzy o tym, że Meta znaczniki takie jak title czy description służą przyciągnięciu internautów na stronę

Nawet jeśli kod źródłowy jest wzorem godnym do naśladowania, nadal nie mamy gwarancji, że sprzedaż wzrośnie. Problem przełożenia generowanego ruchu na zwiększoną sprzedaż wymaga ścisłej współpracy obsługi sklepu oraz specjalistów SEO. Nawet najlepsza kampania reklamowa nie przyniesie oczekiwanego rezultatu, jeżeli ceny będą zbyt wysokie względem konkurencji. Cena i jakość obsługi to pierwsze cechy, jakie należy wziąć pod uwagę podczas diagnozowania problemu sprzedaży.

Jednak przyczyny niskich obrotów mogą być zupełnie inne, a niektóre wręcz prozaiczne. Odpychająca kolorystyka, ukryty koszyk (lub skomplikowana metoda zamawiania produktów), konieczność rejestracji, brak ulubionego sposobu płatności, itp. Musimy pamiętać, że klient w dalszym ciągu jest leniwy i niecierpliwy. Wymaga od sklepu, aby ten zaoferował mu estetyczną oprawę, dobrej jakości zdjęcia, wyczerpujący opis, szybki i wygodny sposób płatności i oczywiście błyskawiczne dostarczenie towaru. Elementy problematyczne można zdiagnozować i określić warianty rozwiązania. To jest główna wartość, jaką oferuje nam profesjonalny audyt SEO i Usability .

Usługa wykonywana jest najczęściej jednorazowo, z możliwością analizy sytuacji po wyeliminowaniu błędów i problemów, jednak dobrze wykonana, warta jest niemal każdych pieniędzy. Kompletny raport z audytu, wdrożony i zastosowany zgodnie z instrukcją umożliwia efektywne pozycjonowanie. Pomijając tę usługę można stracić dużo czasu.

Adres

Anhor Tomasz Sobecki
ul. Gen. Józefa Bema 5
55-095 Długołęka k/Wocławia

Kontakt

Tel. +48 667-366-136
E-mail: biuro@anhor.pl
Pon. - Pt. 800-16.00

Znajdziesz nas na

Facebook

Ta strona używa ciasteczek (cookies) aby mierzyć ruch. Zakładamy, że nie masz nic przeciwko, ale możesz zrezygnować, jeśli chcesz. więcej informacji

Ustawienia plików cookie na tej stronie są ustawione na „zezwalanie na pliki cookie”, aby zapewnić najlepszą możliwą jakość przeglądania. Jeśli nadal będziesz korzystać z tej witryny bez zmiany ustawień plików cookie lub klikniesz „Akceptuj” poniżej, wyrażasz na to zgodę.

Zamknij