Dlaczego nie widzę moich reklam?
Powodów, w wyniku których nie widać reklam może być kilka:
- Kampania Adwords została dopiero uruchomiona, ale nie została jeszcze zweryfikowana przez specjalistów Google.
Reklamy będą się wyświetlać dopiero, gdy Google zaakceptuje przesłane treści. - Środki na koncie zostały wyczerpane w związku z czym wyświetlanie reklamy wstrzymano.
- Kolejnym powodem może być bardzo konkurencyjna branża i wysokie stawki za kliknięcie w związku z czym reklama może być wyświetlana na dalszych stronach Google.
Czy zawsze warto być na pierwszej pozycji?
Zazwyczaj każdy Klient pragnie, aby jego reklamy były wyświetlane na czołowych pozycjach w Google (pozycja 1 lub 2).
Natomiast nie jest optymalne rozwiązanie, gdyż najwyższe pozycje pochłaniają znaczną cześć budżetu i wówczas reklamy uzyskują bardzo mało wejść.
Często lepszym rozwiązaniem jest wyświetlanie reklam na pozycjach 3-5 gdyż wtedy można uzyskać dużą liczbę wejść jednocześnie będąc na pierwszej stronie wyników Google.
Czy istnieje zabezpieczenie przed nieuczciwymi kliknięciami?
Tak, system Google analizuje każde kliknięcie w reklamę zapisując jego pochodzenie (adres IP).
W przypadku niepokojąco dużej liczby kliknięć mechanizmy zabezpieczające dokładnie analizują całą sytuację i cała „wyklikana” w ten sposób kwota zostaje zwrócona na konto poszkodowanego.
Czy mogę zmienić frazy w trakcie trwania kampanii?
Tak oczywiście. W każdym momencie trwania kampanii można dokonać zmian zarówno słów kluczowych jak i treści reklam.
System Google Ads jest bardzo elastyczny np., w porównaniu do pozycjonowania i zmiany można dokonywać na bieżąco w zależności od potrzeb. Nie mniej, aby znać skuteczność danego elementu warto zaczekać min. 2 miesiące na zebranie statystycznie istotnych danych.