Podczas wstępnej analizy strony internetowej zwracamy uwagę na to, żeby zawartość tekstowa strony nie była oddzielona od zawartości graficznej. Tekst stanowiący zawartość strony internetowej, powinien być zwięzły ze względu na ograniczoną objętość strony.
Serwis internetowy musi być nastawiony na aktywne działania: stałe pozyskiwanie nowych klientów, utrzymywanie dobrych relacji firmy z jej otoczeniem, a przede wszystkim sprzedaż. Żaden z tych czynników nie zadziała, jeżeli firma nie podejdzie do funkcji e-marketingu rzeczowo i profesjonalnie.
Z badań użyteczności stron internetowych wynika, że lepiej odbierane są strony, których nie trzeba przewijać lub są przewijane w niewielkim stopniu.
Przystępując do właściwej optymalizacji zaczynamy od sprawdzenia poprawności składni języka HTML/XHTML. Zgodność ze specyfikacją organizacji W3C, jest jednym z najważniejszych czynników wpływających na zaindeksowanie, a następnie pozycję strony w wyszukiwarkach internetowych. Optymalizacja stron składa się z dwóch etapów: analizy zastanego kodu strony oraz jej modyfikacji (walidacja strony). Zoptymalizowane strony mają prawo do posługiwania się logiem W3C:
Kolejnym etapem polepszania strony jest jej optymalizacja pod kątem prędkości wyświetlania czyli minimalizacja objętości kodu. Na tym etapie niepotrzebne bajty eliminowane są zarówno z kodu, jak i z grafiki. Dodatkową zaletą dla naszych klientów jest oszczędność na transferach serwera www, gdzie za przekroczenie limitów transferowych firmy hostingowe niejednokrotnie każą sobie słono płacić.
Ostatnim etapem optymalizacji jest sprawdzenie i ewentualna korekta kodu strony, wynikająca z jej analizy morfologicznej, syntaktycznej i semantycznej. Oprócz spójności tekstu widocznego na stronie, współgrać muszą, między innymi, takie elementy strony jak: tytuł każdej podstrony, znacznik meta DESCRIPTION, KEYWORDS czy odnośniki.
Dobór słów kluczowych
Strony WWW pozycjonowane są na wybrane „frazy” (lub pojedyncze „słowa-klucze”). Słowa kluczowe powinny jaknajwłaściwiej oddawać tematykę i specyfikę strony, którą będziemy promować. Wszystkie zaproponowane frazy badamy pod kątem częstotliwości ich użycia w wyszukiwarkach.